قاریان، حافظان و حاملان قرآن كریم باید به بهترین الگوی جوانان تبدیل شوند
نوشته شده توسط : hgu33

'امین بهادری' روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینكه قاریان و حافظان قرآن كریم تا زمان حاضر به جایگاه واقعی خود در جامعه نرسیده اند، افزود: در جامعه ای كه بر اساس مبانی دینی و قرآنی بنا شده است، جایگاه قاریان و حافظان قرآن كریم باید بالاتر از قهرمانان دیگر كشور باشد.

وی یادآورشد: در صورتی كه از قاریان و حافظان قرآن همچون قهرمانان ورزشی پس از كسب بالاترین عناوین جهانی، تجلیل و تقدیر می شدند، امروز این افراد برای جوانان و نوجوانان بهترین الگو برای آینده سازی بودند.

بهادری با بیان اینكه بسیاری از قاریان و حافظان بین المللی قرآن كشور و استان زنجان دارای مدارج بالای علمی در عرصه های مختلف هستند، اظهار كرد: برغم وجود پتانسیل بالا در كشور، هیچ گونه تلاش قابل توجهی برای معرفی این افراد و نخبگان به نسل جوان جامعه صورت نمی گیرد.

این قاری و حافظ بین المللی قرآن، رسانه ها را بهترین ظرفیت برای تبلیغ مفاهیم و معرفی چهره های برجسته قرآنی در كشور دانست و گفت: این در حالی است كه برخی از رسانه ها برای معرفی جزئی ترین بخش های زندگی یك ورزشكار خارجی، ساعت های بسیاری را صرف می كنند.

وی بر لزوم استفاده از این ظرفیت برای ارتقای جایگاه چهره های قرآنی كشور تاكید و خاطر نشان كرد: باید جایگاه اصلی و حقیقی نخبگان دینی و قرآنی در جامعه تعریف و تبیین شود.

بهادری با بیان اینكه باید عزم ملی در مسولان برای استفاده از ظرفیت های موجود كشور و معرفی نخبگان قرآنی و دینی ایجاد شود.

این قاری و حافظ بین المللی قرآن كریم، اقدامات صورت گرفته برای بیمه قاریان و حافظان قرآن كریم را مناسب ارزیابی كرد اما یادآور شد: تا زمان حاضر فضای حرفه ای در حمایت و پشتیبانی این نخبگان قرآنی ایجاد نشده است.

وی نبود نهاد و متولی خاص را از مشكلات فضای قرآنی در كشور دانست و اظهار كرد: در صورتی كه چنین نهادی در كشور تشكیل شود، می تواند علاوه بر نهادینه سازی جایگاه قرآن در جامعه، برای تربیت نخبگان قرآنی تلاش و برنامه ریزی كند.

بهادری بر لزوم اصلاح شیوه های مدیریتی و آموزشی در موسسات قرآنی و قرار گرفتن افراد قرآنی و دلسوز در راس فعالیت ها نیز تاكید كرد و گفت: در صورتی كه مدیریت واحدی فعالیت های قرآنی كشور را برنامه ریزی و هدایت كند، حمایت های مادی و معنوی از نخبگان و فعالان در این عرصه نیز صورت می گیرد.

7319/522





:: برچسب‌ها: خورشید , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: